Aspekty prawne związane z zatrudnianiem pracowników, strategie radzenia sobie z nieprzychylnymi opiniami w sieci na temat lokalu, wyzwania z jakim zmaga się gastronomia w związku z pandemią, a także przyjrzenie się kosztom oraz zyskom związanym z serwowaniem ryb i owoców morza. To tematy kolejnego, bezpłatnego szkolenia organizowanego przez Transgourmet i Selgros Cash & Carry we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego, w ramach programu Restart 2.0, które ma na celu wsparcie dla branży HoReCa.
– Prowadzenie własnego lokalu to nie tylko dbanie o smak i jakość dań oraz miłą atmosferę. To również szereg aspektów prawnych, począwszy od zatrudniania pracowników, przez odpowiednie reagowanie na czasem zbyt wygórowane roszczenia klientów, po kryzysy, często nie tylko wizerunkowe. Celem szkolenia było zaprezentowanie restauratorom konkretnych narzędzi i rozwiązań prawnych, które mogą im pomóc radzić sobie z tymi sytuacjami
Mówi Mikołaj Ostrowski z Akademii Leona Koźmińskiego.
- Serwowanie ryb i owoców morza stanowi wyzwanie dla restauratorów. Nie tylko ze względu na zdobycie świeżych produktów doskonałej jakości, ale też przez koszt z jakim może się to wiązać. Pokazaliśmy więc na kilku przykładach, ile kosztują poszczególne składniki niezbędne do przyrządzenia potraw oraz pojedyncze porcje. To z pewnością pomoże prowadzącym lokale gastronomiczne planować zarówno menu, jak i zakupy.
Mówi Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet.