Rozmowa z Michałem Molendą, dyrektorem zarządzającym ds. gastronomii.
Jaki plan działania wdrożył Państwa zespół zarządzający hotelami i restauracją po ogłoszeniu obostrzeń dotyczących gastronomii w wyniku pandemii?
Sprawnie wdrożyliśmy nowe procedury, między innymi te dotyczące dezynfekcji. Oprócz tego przeszkoliliśmy cały personel w zakresie zachowania bezpieczeństwa i odpowiednich odległości – zgodnie z aktualnymi wytycznymi sanitarno-epidemiologicznymi. Dla mnie jako szefa kuchni oraz dla mojej załogi, największym wyzwaniem był brak gości w restauracji. Gotujemy, funkcjonujemy i podnosimy swoje kompetencje właśnie po to, aby zadowolić gości, a największą satysfakcją jest dla nas ich pozytywna opinia.
Czy catering Belotto i seria Pasta Box to koncepty, które zostały stworzone w odpowiedzi na potrzeby gości w pandemii, czy okres lockdownu tylko wzmocnił działanie tych gałęzi biznesu hotelu Belotto i restauracji Foccaccia?
Kiedy dowiedzieliśmy się o rozporządzeniu dot. zamknięcia gastronomii, postanowiliśmy od razu zacząć działać i dostosować menu do panujących realiów. Zorganizowaliśmy burzę mózgów razem z całym zespołem, aby poszukać najlepszego rozwiązania. Mieliśmy oczywiście na uwadze potrzeby naszych gości oraz zmieniającą się sytuację pandemiczną. Pomysłem, który uznaliśmy za najlepszy było przygotowanie Pasta Box, który wyraża naszą pasję do kuchni włoskiej i najlepszych składników a jednocześnie pozwala zachować najwyższą jakość oraz zaangażować naszych gości do zabawy w kuchni.
Czym jest nowa seria dań na wynos Pasta Box, w czym tkwi jej sukces?
Od lat makarony Foccaci cieszyły się niesłabnącą popularnością. Na doskonały smak wpływały wysoka jakość składników i dopracowana receptura. Nigdy nie wybieramy drogi na skróty i zawsze staramy się, aby dania były blisko włoskiej tradycji kulinarnej. Nasze makarony przygotowujemy z 12 wiejskich jaj od kur zielononóżek i łączymy je z autorskimi kompozycjami sosów oraz wyselekcjonowanymi dodatkami. Korzystamy m.in.: z produktów marek własnych Transgourmet – Premium i Quality. Każdy Pasta Box zawiera w sobie nasz makaron i autorski sos przygotowany przez naszego szefa kuchni. Wszystko jest bezpiecznie zapakowane i przygotowane tak, aby klient mógł we własnym domu przygotować danie i cieszyć się wyjątkowym smakiem, który zna z restauracji Foccaccia.
Czym jest linia Catering Hotelu Belloto i co ją wyróżnia? Czy koncepty te będą kontynuowane i rozwijane po ustąpieniu obostrzeń?
To koncept, który z uwagi na ograniczenia pandemiczne, a także oczekiwania klientów, postanowiliśmy rozwijać. Zrealizowaliśmy szeroko zakrojoną akcję sprzedaży cateringu świątecznego na Boże Narodzenie i Wielkanoc oraz cateringu okazjonalnego na Walentynki i majówkę. Catering Bellotto wyróżnia się wysoką jakością produktów, łatwym sposobem pakowania oraz niezawodnym serwisem. Wszystkie produkty dostępne w naszym sklepie cateringbellotto.pl przygotowujemy własnymi zasobami według autorskich kompozycji i unikatowych receptur. Proponujemy dania gotowe oraz do samodzielnego wykończenia w domu. Nasza NOWOŚĆ – Pasta Box cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Po ustąpieniu obostrzeń nowa formuła cateringu Bellotto będzie kontynuowana i rozwijana, ponieważ widzimy, że klienci coraz chętniej zamawiają gotowe zestawy cateringowe do realizacji spotkań okolicznościowych w domu.
Jak ważne są składniki i najwyższej jakości produkty przy tworzeniu tak dopracowanego menu?
Powiedziałabym wręcz, że są najważniejsze, bo kuchnia bez dobrych produktów po prostu nie istnieje! To właśnie dzięki wysokiej jakości składnikom, które dostarcza nam Selgros Cash & Carry, możemy tworzyć dania na mistrzowskim poziomie i zaspokajać wymagające kubki smakowe naszych gości.
Czy i w jaki sposób relacje z dostawcami były wsparciem dla Państwa w tym trudnym okresie?
Bardzo się cieszymy, bo zawsze możemy liczyć na wsparcie naszych dostawców. Nie tylko na ich dyspozycyjność, ale przede wszystkim wiedzę, doświadczenie i umiejętność odpowiadania na nasze potrzeby. To istotne, szczególnie w trudnych czasach dla gastronomii.
Czy okres pandemii, pomimo wielu wyzwań jakie ze sobą przyniósł, był także impulsem do wprowadzenia udoskonaleń, jeśli chodzi o menu, pracę zespołu czy np. pracę z zamówieniami?
Okres pandemii i zamknięcia branży gastronomicznej wykorzystaliśmy na udoskonalenie relacji z personelem oraz podnoszenie naszych umiejętności dzięki szkoleniom. Intensywnie pracowaliśmy również nad nowym menu, które – mamy nadzieję – pozytywnie zaskoczy naszych gości